Readings in Humanities and Social Sciences (All Faculties, English)-E1 :Think Writing
Numbering Code | U-LAS03 10001 SB48 | Year/Term | 2022 ・ Second semester | |
---|---|---|---|---|
Number of Credits | 2 | Course Type | Seminar | |
Target Year | 2nd year students or above | Target Student | For all majors | |
Language | Japanese | Day/Period | Mon.1 | |
Instructor name | OKABE YASUO (Academic Center for Computing and Media Studies Professor) | |||
Outline and Purpose of the Course | ライティングに関する悪いアイデアについての短編をまとめたオンライン書籍、Cheryl E. Ball & Drew M. Loewe編:Bad Ideas about Writingを講読し、よいライティングは何か、どのようにすればよいライターになれるか、ライティングをデジタル技術などについて、さまざまな観点から考察する。 | |||
Course Goals |
・比較的平易な英語で書かれた文章を読む力を身につける。 ・機械翻訳ツールを活用した英文和訳に習熟する。 ・英語でのアカデミックライティングについて知識を得る。 |
|||
Schedule and Contents |
第1回:イントロダクション 授業の概要、目的、教科書、ならびに授業の進め方の説明と発表分担の決定 第2~3回:講読( “Bad Ideas about What Good Writing is” ) 第4~5回:講読( “Bad Ideas about Who Good Writes are” ) 第6~7回:講読( “Bad Ideas about Style, Usage, and Grammar” ) 第8回:講読( “Bad Ideas about Writing Techniques” ) 第9~10回:講読( “Bad Ideas about Genres” ) 第11~12回:講読( “Bad Ideas about Assessing Writing” ) 第13回:講読( “Bad Ideas about Writing and Digital Technology” ) 第14回:講読( “Bad Ideas about Writing Teachers” ) 《期末試験》 第15回:フィードバック |
|||
Evaluation Methods and Policy |
毎回の小レポートまたは確認テスト:40% 発表:30% 期末テスト:30% |
|||
Course Requirements | None | |||
Study outside of Class (preparation and review) |
・予習として、授業で扱う範囲のテキストを読み、要約を書く。 ・発表担当分については和訳を作成するとともに訳出上のポイントについて説明できるようにしておく。 |
|||
Textbooks | Textbooks/References | Bad Ideas about Writing, Cheryl E. Ball and Drew M. Loewe, eds., (Digital Publishing Institute | WVU Libraries | Morgantown, WV 26506, USA), https://textbooks.lib.wvu.edu/badideas/ (Open Access) | ||
References, etc. | 必要に応じて資料を学習支援システムPandA https://panda.ecs.kyoto-u.ac.jp/portal を通じてオンライン配布する。 |