English Reading ER61 1T20

Numbering Code U-LAS20 10001 SB48 Year/Term 2022 ・ First semester
Number of Credits 2 Course Type Seminar (Foreign language)
Target Year 1st year students Target Student For all majors
Language Japanese Day/Period Tue.1
Instructor name NIITA CHIE (Graduate School of Human and Environmental Studies Associate Professor)
Outline and Purpose of the Course Toy Story: A Critical Reading を読む。
Course Goals ・英語で書かれた学術的な文章を読む力を身につける。
・映画作品をストーリーではなくショットレベルで分析する見方を学ぶ。
Schedule and Contents ・授業は講読箇所を担当する学生の発表(+教員による補足)によって進めます。
・講読する箇所は授業の進み具合によって変更する場合があります。

第1回:授業の進め方の説明
第2回:『トイ・ストーリー』(1995)をディクテーションしながら見る
第3回:Chapter 6, pp. 38-42講読
第4回:Chapter 6, pp.43-47講読
第5回:Chapter 6, pp. 48-52講読
第6回:Chapter 6, pp. 53-57講読
第7回:Chapter 6, pp. 58-62講読
第8回:Chapter 6, pp. 63-67講読
第9回:Chapter 6, pp. 68-72講読
第10回:Chapter 6, pp. 73-77講読
第11回:Chapter 6, pp. 78-82講読
第12回:Chapter 6, pp. 83-87講読
第13回:Chapter 6, pp. 88-92講読
第14回:Chapter 6, pp. 93-96講読
第15回:フィードバック
Evaluation Methods and Policy PandAの課題提出:5点×10回=50点
発表・ディスカッション=25点
期末レポート=25点
5回以上欠席した場合は成績評価の対象としない。
Course Requirements Refer to "Handbook of Liberal Arts and General Education Courses".
Study outside of Class (preparation and review) ・授業で扱う範囲のテキストを辞書を引きながら読む。
・発表担当の場合はさらに発表の準備をする。
Textbooks Textbooks/References Toy Story: A Critical Reading, Tom Kemper, (BFI, 2015), ISBN:978-1844576678
PAGE TOP