Intermediate Japanese II (Composition)

Numbering Code U-LAS29 20015 SJ48 Year/Term 2022 ・ Second semester
Number of Credits 2 Course Type Seminar (Foreign language)
Target Year All students Target Student International students
Language Japanese Day/Period Fri.2
Instructor name FUJII RYOKO (Part-time Lecturer)
Outline and Purpose of the Course 日常的な話題にとどまらず、文化や社会など 幅広いテーマについて,的確な説得力のある文章を作る能力を身につける。

To acquire the ability to produce clearly-organized and convincing text not only on topics about everyday life but also those dealing with a wide variety of themes,including culture and society.
Course Goals ・書き言葉を用いて、正確に書くことができる。
・文章の構成を整え、情報を整理して示すことができる。
・根拠に基づき、意見を述べる文章が書ける。
・JLPT N2/CEFR B2レベル相当に到達する。

Students will become capable users of written Japanese.
 Prepare the structure of text and describe organized information.
Express one's opinion and provide justification.
 To attain a level of proficiency equivalent to the JLPT N2/CEFR B2 level.
Schedule and Contents 1 コースの紹介、 書きことばで書く 
2 正確にわかりやすく書く      課題1 自分の体験
3 正確にわかりやすく書く      課題1 フィードバック 
4 文章のアウトラインを作る    課題2 文化の紹介
5 文章のアウトラインを作る    課題2 フィードバック 
6 身近な問題について考察する   課題3 身近な問題
7 身近な問題について考察する   課題3 フィードバック
8 データを使って変化を説明する   課題4 変化について
9 データを使って変化を説明する   課題4 フィードバック
10 引用して意見を述べる      課題5 社会的な話題
11 引用して意見を述べる      課題5 フィードバック   
12 根拠に基づき意見を述べる   最終課題 テーマを決める
13 根拠に基づき、意見を述べる  最終課題 アウトラインを作る
                      序論、本論、結論の書き方
14 根拠に基づき、意見を述べる  最終課題 レポートに用いられる表現
          
15 今学期の復習 フィードバック  


受講者の理解の状況に応じて、学習順序、課題のテーマは変更する可能性あり。

1 Introduction to the course. To use written Japanese 
2 To write correctly.  (essay1:experience)  
3 To write correctly.  Feed back essay1
4 To make the outline of text. (essay2:culture)  
5 To make the outline of text.  Feed back essay2
6 To think about everyday issues. (essay3:everyday issues)
7 To think about everyday issues. Feed back essay3
8 To use data and explain changes.(essay4:change)
9 To use data and explain changes. Feed back essay4
10 To cite and express one's view. (essay5:social matter  )
11 To cite and express one's view. Feed back essay5
12 To express one's opinion and provide justification.
Introduction to the final essay.
13 To express one's opinion and provide justification.
To make the outline of the final essay.
14 To express one's opinion and provide justification.
To use the expressions of the report.
15 Term review  Feed back   

To permute learning and change essay subject depending on understanding of students.
Evaluation Methods and Policy ・「平常点」30%、と「提出課題」70%で評価する。
・成績評価基準のさらなる詳細については 授業中に指示する。
・全回数の三分の一以上の欠席者は評価の対象としない。

・The student's final grade will be based on 1) attendance and participation
 (30%), and 2) assignments handed in (70%).
・Details of the grading method and evaluation criteria will be provided in class.
・Students who are absent from 1/3 or more of the total number of class   
 sessions will not be evaluated.
Course Requirements 「全学共通科目履修の手引き」を参照。
Refer to the Handbook of Liberal Arts and Sciences Courses.
Study outside of Class (preparation and review) 配布されたワークシートを予習する。
 Students should do worksheets as preparations for class.

授業時の指示にしたがって、文章を作成し、提出する。
 Students will write a composintion at home based on the class work and
hand it in.
Textbooks Textbooks/References 必要に応じてプリントを配布する。
Handouts will be distributed as necessary.
PAGE TOP